سه دستور غذایی خوشمزه گیاه خواری برای کودکان

دسته بندی: آشپزی سه دستور غذایی خوشمزه گیاه خواری برای کودکان

بیشتر پدر و مادرها این دغدغه را دارند که غذای خوب و مناسبی برای کودکان تهیه کنند. اگر کودک شما به غذاهای گوشتی علاقه ندارد و بیشتر طرفدار گیاه خواری است، می‌توانید این غذاهای مورد علاقه گیاهخواران را برایش تهیه کنید. این غذاها ظاهر متفاوت و خوشمزه‌ای دارند، طرز تهیه‌شان آسان است و لازم نیست برای درست کردن آن‌ها مواد غذایی گران قیمتی بخرید. در اینجا فهرستی از چند غذای گیاهی را به شما معرفی می‌کنیم که ارزان هستند و به سرعت آماده می‌شوند.

۱. هات داگ هویج، غذای گیاهی متفاوت

  • یک عدد هویج متوسط پوست کنده شده
  • یک عدد نان هات داگ
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری سس سویا
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا
  • یک چهارم پیمانه سرکه سیب
  • یک چهارم پیمانه عصاره سبزیجات
  • سس خردل و سس قرمز به میزان لازم

طرز تهیه هات داگ هویج:

  • روغن زیتون را به ماهیتابه اضافه کنید. و هویج را کمی داخل آن تفت دهید.
  • در یک کاسه عصاره سبزیجات، سرکه، پاپریکا و پودر سیر را باهم ترکیب کنید.
  • سس آماده‌شده را روی هویج ریخته، سپس هویج را داخل فویل بپیچید و بگذارید نیم ساعت بماند.
  • فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس بگذارید هویج داخل آن نیم ساعت بپزد. فویل را جدا کرده و بگذارید هویج ۲۰ دقیقه دیگر هم بپزد تا کاملاً نرم شود.
  • هویج را داخل نان مخصوص هات داگ قرار دهید. سپس با سس‌های دلخواه تزئین کنید. می‌توانید برای تزئین این غذای گیاهی از سبزیجات و کاهو هم کمک بگیرید.

۲. رتتویی، غذای گیاهی خوشمزه برای کودکان

مواد لازم

  • ۴۲۵ گرم گوجه فرنگی خردشده
  • ۴۲۵ گرم نخود پخته شده
  • ۱ و نیم قاشق سوپ خوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق سوپخوری سیر له شده
  • ۱ پیمانه پیاز خردشده
  • ۱ پیمانه فلفل دلمه ای خردشده
  • ۱ عدد کدوی بزرگ خردشده
  • ۱ عدد بادمجان خردشده
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه
  • نصف قاشق چای‌خوری پاپریکا
  • نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
  • ۲ قاشق سوپ خوری ریحان تازه
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

  • نخود و گوجه‌فرنگی‌ها را باهم مخلوط کنید.
  • یک قاشق سوپ خوری از روغن را داخل ماهیتابه بزرگی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. سیر، نمک و بقیه مواد غیر از سرکه، نمک و ادویه‌ها را اضافه کنید. بگذارید ۷ تا ۸ دقیقه همه مواد بجوشند و کمی نرم شوند. مخلوط گوجه فرنگی و نخود را هم اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر روی حرارت قرار دهید.
  • سرکه، پاپریکا و فلفل سیاه را اضافه کنید. بگذارید ۵ دقیقه دیگر بپزند و آب غذا گرفته شود. غذا را داخل ظرف مناسبی بریزید. باقیمانده روغن زیتون را روی غذا بریزید، آن را با برگ‌های ریحان تزئین کرده و سرو کنید. این غذای گیاهی خوشمزه را برای کودکان تهیه کنید.

۳. ماکارونی با کوفته قلقلی عدس، غذای گیاهی محبوب کودکان

مواد لازم:

  • نصف پیمانه عدس
  • یک و یک چهارم پیمانه آب
  • ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
  • یک سوم پیمانه پیاز خردشده
  • ۱ پر سیر له شده
  • نصف پیمانه هویج رنده شده
  • یک چهارم پیمانه گردوی خردشده
  • یک چهارم پیمانه پودر سوخاری
  • نصف قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک شده
  • نصف قاشق چای‌خوری ریحان خشک شده
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه
  • یک عدد تخم‌مرغ
  • ۴۵۰ گرم گوجه گیلاسی
  • ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون
  • ۲۵۰ گرم ماکارونی
  • ۱۶ گرم پنیر رنده شده
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحان تازه خردشده
  • روغن زیتون به میزان لازم برای سرو

طرز تهیه:

  • عدس و آب را داخل قابلمه متوسطی بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید. شعله را کم کرده و حدود نیم ساعت صبر کنید تا بپزد. اگر عدس هنوز پخته نشده بود مقدار دیگری آب اضافه کرده و اجازه دهید بیشتر بپزد. سپس آب اضافی عدس را خالی کرده و عدس‌های پخته‌شده را کنار بگذارید.
  • روغن زیتون را داخل ماهیتابه ریخته روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازها را اضافه کنید و ۶ تا ۸ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. سیر و هویج‌ها را هم اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت دهید.
  • عدس، مخلوط پیاز و سبزیجات، گردو، پودر سوخاری، ادویه‌ها و نمک را اضافه کنید. چند دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد یکدست شوند. تخم‌مرغ را داخل این مخلوط بشکنید و چند دقیقه دیگر دستگاه را روشن کنید و تا جایی مخلوط کنید که همه مواد یکدست شده ولی شکل عدس‌ها کم و بیش حفظ شده باشد. این مخلوط را برای تهیه کوفته‌های عدس کنار بگذارید و فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید.
  • گوجه‌های گیلاسی را با ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن‌ها را داخل فر بگذارید و اجازه دهید گوجه‌ها بترکند و کمی له شوند. در حدود نیم ساعت زمان کافی است. سپس آن‌ها را از فر خارج کنید.
  • زمانی که گوجه‌های گیلاسی داخل فر هستند از فرصت استفاده کرده و مخلوط عدس را به شکل کوفته‌های یکدست کوچکی درآورید. آن‌ها را روی کاغذ روغنی قرار دادن و رویشان را با روغن زیتون چرب کنید سپس حدود نیم ساعت داخل فر بگذارید تا بپزند و طلایی شوند.
  • ماکارونی را به شیوه معمول بپزید و آبکشی کنید. سپس آن‌ها را با کوفته‌های عدس و همین‌طور گوجه فرنگی تزئین کرده و همچنان که غذا داغ است پنیر رنده شده و ریحان را اضافه کنید. غذای گیاهی شما آماده است.

منبع: با ما بخون ،نی نی سایت